Obciążenie kosztów opieki zdrowotnej dla pracujących rodzin – konsekwencje dla reform

2 czerwca 2009 r. Rada Doradców Gospodarczych prezydenta Baracka Obamy opublikowała raport badający ekonomiczny przypadek reformy systemu opieki zdrowotnej, w którym podkreśliła znaczenie ograniczenia kosztów dla długoterminowej stabilności każdej reformy1. Pomimo powszechnego uznania znaczenie ograniczania kosztów, polityczne poparcie dla tego programu jest ograniczone przez fakt, że ci, którzy ponoszą ciężar finansowy związany z utrzymaniem obecnego systemu – przede wszystkim pracujące rodziny – nie są w pełni świadomi tego całego ciężaru tego obciążenia. Po skonstruowaniu typowego budżetu na opiekę zdrowotną dla pracujących rodzin o różnym poziomie dochodu, stwierdziliśmy, że nawet przy rosnących dochodach, szybki wzrost wydatków na opiekę zdrowotną już obniża standard życia dla klasy średniej. Ponieważ Amerykanie w górnej połowie podziału dochodu przeznaczają mniejszą część swoich dochodów na opiekę zdrowotną, ich standardy życia jeszcze się nie zmniejszą, ale oni również będą to robić w nadchodzących dekadach, jeśli obecne tendencje będą się utrzymywać. Jeśli reforma systemu opieki zdrowotnej w oparciu o prywatne ubezpieczenie zdrowotne ma być zrównoważona, musi być dostępna dla Amerykanów w ramach całej dystrybucji dochodów. Osiągnięcie tego celu będzie wymagało zarówno znacznego ograniczenia kosztów, jak i przesunięć w podziale kosztów opieki zdrowotnej w populacji.
Wydatki na opiekę zdrowotną stanowią coraz większą część naszego dochodu narodowego i przewiduje się, że wzrosną z 16% produktu krajowego brutto do 20% do 2018 roku. Panel doradczy ds. Technicznych Medicare zdefiniował wzrost tak przystępny, jak długo rosnący procent dochodów przeznaczonych na opieka zdrowotna nie obniża poziomu życia (tj. wydatki na wszystkie inne towary i usługi) .3 Gdy bezwzględny wzrost dochodów nie może nadążyć za bezwzględnym wzrostem wydatków na opiekę zdrowotną, wzrost opieki zdrowotnej można opłacić jedynie poprzez poświęcenie konsumpcji dóbr oraz usługi niezwiązane z opieką zdrowotną. Prognozę tej perspektywy społecznej, opartej na historycznych trendach, pokazano na wykresie. Dochody dostępne na wydatki niezwiązane z opieką zdrowotną nadal rosną, co sugeruje, że obecne tendencje w zakresie wydatków na opiekę zdrowotną mogą utrzymywać się przez co najmniej następne pięć dekad.
Szacunkowe całkowite wydatki na opiekę zdrowotną dla typowych prywatnie ubezpieczonych gospodarstw domowych w Stanach Zjednoczonych o różnym poziomie dochodu, 2006 r. Mimo że wydatki na opiekę zdrowotną spełniają ten standard w zakresie dostępności dla kraju jako całości, jest to zbyt drogie dla coraz większej liczby rodzin. Wzrost wydatków na opiekę zdrowotną nieproporcjonalnie odczuwają pracujące rodziny o średnim dochodzie. Narażamy ten schemat, biorąc pod uwagę wpływ budżetu na pracujących Amerykanów. Uwzględniamy nie tylko najbardziej przejrzyste kategorie wydatków – wydatki out-of-pocket i składki premium odliczane od pensji pracowników – ale także rezygnujemy z wynagrodzeń płaconych przez pracodawców za składki i udział podatków dochodowych, które są przeznaczone na publiczne programy ubezpieczeniowe ( patrz tabela). Uwzględniając składki pracodawców na ubezpieczenie zdrowotne zarówno jako wydatki na opiekę zdrowotną pracowników, jak i dochody, przyjmujemy pogląd, powszechny wśród ekonomistów zdrowia4, że ciężar składek pracodawców spada na pracownika, a nie na pracodawcę.
[hasła pokrewne: dentysta bydgoszcz, Dentysta warszawa, stomatolog zielona góra ]

Powiązane tematy z artykułem: dentysta bydgoszcz Dentysta warszawa stomatolog zielona góra